Kalliolan kansalaisopisto – laadukasta opetusta jo vuodesta 1920

Etusivu / Kurssit / Jooga / Jooga
Löytyi 53 kurssia
/

Raskausajan jooga A, verkko-opetus

Paikka: Verkkokurssi
Kurssimaksu: 58,00€
Opettaja: Solja Temmes

Tästä pääset ilmoittautumaan kurssin verkko-opetukseen. Kurssi järjestetään ns. hybridimallilla, eli opettaja opettaa samanaikaisesti lähiopetuksessa olevaa ryhmää kun kurssi striimataan verkkoon. Verkkokurssit opetetaan Zoomin kautta. Tarvitset tietokoneen, tabletin tai puhelimen internet-yhteydellä. Tarkemmat ohjeet Zoomin käytöstä saat ennen kurssin alkua sähköpostilla. Huolehdithan, että annat sähköpostiosoitteesi, kun ilmoittaudut.

Raskausajan joogakurssi tukee raskauden aikana muuttuvaa kehoa. Teemme rauhallista joogaharjoitusta, joka sopii raskauden loppumetreille asti. Kurssin joogaharjoitukset mm. lantionpohjan lihasten harjoitteet, hengitys- ja rentoutumisharjoitukset valmistavat kehoa synnytykseen ja voivat auttaa myös raskausajan vaivoihin. Rauhallisen harjoituksen myötä oma kehontuntemus ja side kehittyvään vauvaan voi kasvaa. Ota mukaan kaksi tyynyä ja viltti. Kurssille kannattaa tulla vasta 14 raskausviikon jälkeen.  

Kevätlukukausi
16.01.2021 - 20.02.2021
La 10:00-11:30
/

Raskausajan jooga B verkko-opetus

Paikka: Verkkokurssi
Kurssimaksu: 58,00€
Opettaja: Solja Temmes

Tästä pääset ilmoittautumaan kurssin verkko-opetukseen. Kurssi järjestetään ns. hybridimallilla, eli opettaja opettaa samanaikaisesti lähiopetuksessa olevaa ryhmää kun kurssi striimataan verkkoon. Verkkokurssit opetetaan Zoomin kautta. Tarvitset tietokoneen, tabletin tai puhelimen internet-yhteydellä. Tarkemmat ohjeet Zoomin käytöstä saat ennen kurssin alkua sähköpostilla. Huolehdithan, että annat sähköpostiosoitteesi, kun ilmoittaudut.

Raskausajan joogakurssi tukee raskauden aikana muuttuvaa kehoa. Teemme rauhallista joogaharjoitusta, joka sopii raskauden loppumetreille asti. Kurssin joogaharjoitukset mm. lantionpohjan lihasten harjoitteet, hengitys- ja rentoutumisharjoitukset valmistavat kehoa synnytykseen ja voivat auttaa myös raskausajan vaivoihin. Rauhallisen harjoituksen myötä oma kehontuntemus ja side kehittyvään vauvaan voi kasvaa. Ota mukaan kaksi tyynyä ja viltti. Kurssille kannattaa tulla vasta 14 raskausviikon jälkeen.  

Kevätlukukausi
13.03.2021 - 24.04.2021
La 10:00-11:30
/

Raskausajan jooga B

Paikka: Tilajakamo, Bulevardi 31
Kurssimaksu: 58,00€
Opettaja: Solja Temmes

Raskausajan joogakurssi tukee raskauden aikana muuttuvaa kehoa. Teemme rauhallista joogaharjoitusta, joka sopii raskauden loppumetreille asti. Kurssin joogaharjoitukset mm. lantionpohjan lihasten harjoitteet, hengitys- ja rentoutumisharjoitukset valmistavat kehoa synnytykseen ja voivat auttaa myös raskausajan vaivoihin. Rauhallisen harjoituksen myötä oma kehontuntemus ja side kehittyvään vauvaan voi kasvaa. Ota mukaan kaksi tyynyä ja viltti. Kurssille kannattaa tulla vasta 14 raskausviikon jälkeen.  

Kevätlukukausi
13.03.2021 - 24.04.2021
La 10:00-11:30
/

Raskausajan jooga A

Paikka: Tilajakamo, Bulevardi 31
Kurssimaksu: 58,00€
Opettaja: Solja Temmes

Raskausajan joogakurssi tukee raskauden aikana muuttuvaa kehoa. Teemme rauhallista joogaharjoitusta, joka sopii raskauden loppumetreille asti. Kurssin joogaharjoitukset mm. lantionpohjan lihasten harjoitteet, hengitys- ja rentoutumisharjoitukset valmistavat kehoa synnytykseen ja voivat auttaa myös raskausajan vaivoihin. Rauhallisen harjoituksen myötä oma kehontuntemus ja side kehittyvään vauvaan voi kasvaa. Ota mukaan kaksi tyynyä ja viltti. Kurssille kannattaa tulla vasta 14 raskausviikon jälkeen.  

Kevätlukukausi
16.01.2021 - 20.02.2021
La 10:00-11:30
/

Iyengarjooga, jatko

Paikka: Kalliola, Kalliolanrinne 5
Kurssimaksu: 84,00€
Opettaja: Anne Anttila

Jatketaan iyengarjoogan lempeän vahvaa kehollista työskentelyä. Kerrataan ja syvennetään alkeiskurssilta tuttuja jooga-asanoita ja laajennetaan liikevalikoimaa. Iyengarjoogassa painotetaan tarkkuutta ja nivelille suotuisia, terveellisiä linjauksia. Kurssilla tutustutaan myös ylösalaisiin asanoihin ja helppoihin hengitysharjoituksiin. Ryhmä sopii iyengarjoogaa noin vuoden harrastaneille. Harjoitukset tehdään paljain jaloin. Pukeudu mukaviin liikuntavaatteisiin. 

Kevätlukukausi
13.01.2021 - 07.04.2021
Ke 18:25-19:55
/

Vahvistava jooga B

Paikka: Kalliola, Kalliolanrinne 5
Kurssimaksu: 83,00€
Opettaja: Helena Mörsky (Opettaja esittely)

Vahvistava jooga on samanaikaisesti sekä lempeä että voimakas harjoitusmuoto, jossa pyritään yhdistämään keho ja mieli keskittämällä ajatukset huolelliseen asana-työskentelyyn. Tarkka työskentely auttaa suuntaamaan venytystä ja lihastyötä tasapainoisesti. Joogavälineitä voidaan käyttää apuna sekä syventämässä liikkeitä. Harjoitukset etenevät viikoittain vaihtuvien teemojen mukaan käsittäen seisomaliikkeitä, eteenpäin taivutuksia, kiertoja, taaksepäin taivutuksia sekä restoratiivisia harjoituksia.

Pukeudu mukaviin liikuntavaatteisiin, harjoitukset tehdään paljain jaloin. Ota mukaan joogavyö.

Sopii sekä aloittelijoille että joogaa aiemmin harrastaneille, ei kuitenkaan raskaana oleville.

Kevätlukukausi
13.01.2021 - 07.04.2021
Ke 09:00-10:30
/

Vahvistava jooga B kevätekstra

Paikka: Kalliola, Kalliolanrinne 5
Kurssimaksu: 44,00€
Opettaja: Helena Mörsky (Opettaja esittely)

Vahvistava jooga on samanaikaisesti sekä lempeä että voimakas harjoitusmuoto, jossa pyritään yhdistämään keho ja mieli keskittämällä ajatukset huolelliseen asana-työskentelyyn. Tarkka työskentely auttaa suuntaamaan venytystä ja lihastyötä tasapainoisesti. Joogavälineitä voidaan käyttää apuna sekä syventämässä liikkeitä. Harjoitukset etenevät viikoittain vaihtuvien teemojen mukaan käsittäen seisomaliikkeitä, eteenpäin taivutuksia, kiertoja, taaksepäin taivutuksia sekä restoratiivisia harjoituksia.

Pukeudu mukaviin liikuntavaatteisiin, harjoitukset tehdään paljain jaloin. Ota mukaan joogavyö.

Sopii sekä aloittelijoille että joogaa aiemmin harrastaneille, ei kuitenkaan raskaana oleville.

Kevätlukukausi
21.04.2021 - 19.05.2021
Ke 09:00-10:30
/

Vahvistava jooga B kevätekstra verkko-opetus

Paikka: Verkkokurssi
Kurssimaksu: 44,00€
Opettaja: Helena Mörsky (Opettaja esittely)

Tästä pääset ilmoittautumaan kurssin verkko-opetukseen. Kurssi järjestetään ns. hybridimallilla, eli opettaja opettaa samanaikaisesti lähiopetuksessa olevaa ryhmää kun kurssi striimataan verkkoon. Verkkokurssit opetetaan Zoomin kautta. Tarvitset tietokoneen, tabletin tai puhelimen internet-yhteydellä. Tarkemmat ohjeet Zoomin käytöstä saat ennen kurssin alkua sähköpostilla. Huolehdithan, että annat sähköpostiosoitteesi, kun ilmoittaudut.

Vahvistava jooga on samanaikaisesti sekä lempeä että voimakas harjoitusmuoto, jossa pyritään yhdistämään keho ja mieli keskittämällä ajatukset huolelliseen asana-työskentelyyn. Tarkka työskentely auttaa suuntaamaan venytystä ja lihastyötä tasapainoisesti. Joogavälineitä voidaan käyttää apuna sekä syventämässä liikkeitä. Harjoitukset etenevät viikoittain vaihtuvien teemojen mukaan käsittäen seisomaliikkeitä, eteenpäin taivutuksia, kiertoja, taaksepäin taivutuksia sekä restoratiivisia harjoituksia.

Pukeudu mukaviin liikuntavaatteisiin, harjoitukset tehdään paljain jaloin. Ota mukaan joogavyö.

Sopii sekä aloittelijoille että joogaa aiemmin harrastaneille, ei kuitenkaan raskaana oleville.

Kevätlukukausi
21.04.2021 - 19.05.2021
Ke 09:00-10:30
/

Vahvistava jooga B, verkko-opetus

Paikka: Verkkourssi
Kurssimaksu: 83,00€
Opettaja: Helena Mörsky, KM, joogaopettaja

Tästä pääset ilmoittautumaan kurssin verkko-opetukseen. Kurssi järjestetään ns. hybridimallilla, eli opettaja opettaa samanaikaisesti lähiopetuksessa olevaa ryhmää kun kurssi striimataan verkkoon. Verkkokurssit opetetaan Zoomin kautta. Tarvitset tietokoneen, tabletin tai puhelimen internet-yhteydellä. Tarkemmat ohjeet Zoomin käytöstä saat ennen kurssin alkua sähköpostilla. Huolehdithan, että annat sähköpostiosoitteesi, kun ilmoittaudut.

Vahvistava jooga on samanaikaisesti sekä lempeä että voimakas harjoitusmuoto, jossa pyritään yhdistämään keho ja mieli keskittämällä ajatukset huolelliseen asana-työskentelyyn. Tarkka työskentely auttaa suuntaamaan venytystä ja lihastyötä tasapainoisesti. Joogavälineitä voidaan käyttää apuna sekä syventämässä liikkeitä. Harjoitukset etenevät viikoittain vaihtuvien teemojen mukaan käsittäen seisomaliikkeitä, eteenpäin taivutuksia, kiertoja, taaksepäin taivutuksia sekä restoratiivisia harjoituksia.

Pukeudu mukaviin liikuntavaatteisiin, harjoitukset tehdään paljain jaloin. Ota mukaan joogavyö.

Sopii sekä aloittelijoille että joogaa aiemmin harrastaneille, ei kuitenkaan raskaana oleville.

Kevätlukukausi
13.01.2021 - 07.04.2021
Ke 09:00-10:30