Kalliolan kansalaisopisto – laadukasta opetusta jo vuodesta 1920

Etusivu / Kurssit / Tietotekniikka / Tietotekniikka
Löytyi 1 kurssia
/

Pelinkehittäjän työkalupakki: 3D-suunnittelun perusteet Blenderillä – etäkurssi (3 op)

Paikka: Verkko-kurssi
Kurssimaksu: 48,00€
Opettaja: Jarkko Soini

Opi 3D-mallinnuksen salat Blender-ohjelmalla sekä 3D-mallien generointia tekoälyn avulla!
Kurssin jälkeen ymmärrät 3D-mallinnuksen peruskäsitteet ja työskentelyprosessin, osaat luoda 3D-malleja käytettäväksi visualisoinnissa ja pelisuunnittelussa, tunnistat periaatteet, joilla generoida valokuvista 3D-malleja tekoälyä hyödyntäen.

Blender on maksuton 3D-mallinnuksen ohjelmisto. Kurssilla tutustut Blender-ohjelmistoon ja 3D-mallintamiseen. Kurssilla oppiminen perustuu teorian hyödyntämiseen harjoituksissa ja projektitöissä. Käytämme apuna myös oppimisalustaa, jonka käytön opettaja ohjeistaa. Saat myös tietoa 3D-mallien tulostamisesta, minkä pohjalta voit tulostaa 3D-mallin itsenäisesti esimerkiksi kirjaston tulostimella. Kurssin opetuskielenä on suomi, mutta opetuksen tukimateriaali on englanniksi.

Kurssilla käytämme uusinta Blender -versiota.

Opintopistekurssi 

Sinulla on halutessasi mahdollisuus saada kurssin suoritettuasi opintopiste (3 opintopistettä) Oma Opintopolku -palveluun.Tavoitteet ja osaamisen arviointi löytyvät ePerusteissa (viimeistään  elokuussa 2024).  Ilmoita opettajalle kurssin alussa, mikäli haluat, että suorituksesi arvioidaan kurssin aikana  mahdollista merkintää varten.

Kuuluu kokonaisuuteen Pelinkehittäjän työkalupakki - kurssikokonaisuus 5 kurssia (15 op)

Opetuksen tavoitteet

Kurssin jälkeen opiskelija
1.osaa luoda 3D-malleja käytettäväksi visualisoinnissa ja pelisuunnittelussa
2.osaa nimetä perusteet 3D-mallien luomisesta tekoälyllä
3.tuntee perusteet mallien 3D-tulostamisesta

Animointi:

Osaa tuottaa yksikertaisen animaation määrittelemällä avainruuden, aikajanan ja saa kappaleen liikkumaan tietyssä tahdissa

3D-mallin tuottaminen tekoälyllä:

Osaa navigoida tekoälyohjelmassa ja tuntee yleisimmät tekstikomennot tavoitellun mallin luomiseen
Valokuvista 3D-malleja:Tuntee vaadittavat työvaiheet 3D-mallin tuottamiseksi

Arviointi

Arviointi: hyväksytty / hylätty

Arviointimenetelmät:

- Kurssitehtävät (100%)

Tehtävät sisältävät käytännön harjoituksia.

Arvioidaan teknistä osaamista ja kykyä soveltaa oppimaansa käytännössä ja tehtävänannon toteuttamista.

Opiskelijan osaamisen arvioinnin kohteet
- tuntee Blender-käyttöliittymän perusteet ja osaa navigoida 3D-avaruudessa

- siirtää, kääntää ja skaalaa 3D-kappaleita
- luo 3D-malleja eri tarkoituksiin
- käyttää muokkaustilan yleisimpiä työkaluja
- tuottaa yksinkertaisen animaation
- navigoi tekoälyohjelmassa
- tuntee yleisimmät tekstikomennot tavoitellun mallin luomiseen 3DF Zephyr -ohjelmassa -> tuntee yleisimmät toiminnot tavoitellun mallin luomiseen 3DF Zephyr -ohjelmassa
- tuottaa 3D-mallin ottamistaan valokuvista.

ILMOITTAUTUMINEN: 

Kurssi on osa opistojen välistä yhteistyötä ja tämän kurssin  järjestäjä on Nurmijärven opisto. Ilmoittautuminen tälle kurssille tapahtuu alla olevan linkin kautta suoraan Nurmijärven opistoon. 

Lisätiedot ja ilmoittautuminen

Pelinkehittäjän työkalupakki: 3D-suunnittelun perusteet Blenderillä - etäkurssi (3 op) - Nurmijärven Opisto (opistopalvelut.fi)

Syyslukukausi
07.12.2024 - 07.12.2024
La 11:00-15:00
To 17:00-20:00